Gepost door: -paul | 18 oktober 2017

Insectenhotel (2)


Vorig jaar in juni plaatste ik dit insectenhotel op de zuidkant van de tuinmuur. Nou hangt daar ook de waslijn, dus zo vaak kom ik er niet. Maar als ik er kom, dan kan ik er tot op heden geen enkel insect in ontdekken. Ik neem aan dat ze niet mensenschuw zijn en trouwens, ze kunnen makkelijk in een kamertje kruipen. Het zal, qua geur, toch niet aan dat vijgenboompje liggen? Dat boompje heeft in het voorjaar overigens een beste tik van de nachtvorst gehad. Alle beginnende bladeren naar de knoppen. Maar hij heeft zich hersteld en alsnog prachtige bladeren gekregen. Die beginnen nu geel te kleuren. Er hangen volop kleine vijgen aan en tot nu toe is er slechts één normaal exemplaar geweest die voor consumptie in aanmerking kwam. Die was dan ook heerlijk, maar ja, in het land der blinden is eenoog al snel koning. Van die kleintjes verwacht ik niet dat het nog wat wordt. Volgend jaar maar eens kijken of de oogst wel lukt. Dat geldt ook voor het insectenhotel.


Responses

  1. Vaker de was ophangen……dan gonst het om je heen💋

  2. Haha, daar kun je het mee doen!


geef een reactie

Categorieën