Gepost door: -paul | 14 oktober 2017

Stoflongen


Ik zal niet zeggen waar, maar vanmorgen zag ik bij een boerenbond dat men bezig was met het storten van, ik denk kalkpoeder uit een hoge silo. De boeren gebruiken dat op hun weilanden als er sprake is van een te hoge zuurgraad, een te lage pH dus. Nu moet je eens kijken naar die witte man vlakbij de stortkoker. Een pet heeft hij nog wel op, dat wel, maar zouden ze hier nog nooit gehoord hebben van een deugdelijk gezichtsmasker? Onvoorstelbaar, dit is gewoon vragen om stoflongen en meer ellende.


Responses

  1. Ach ja, die Franse plattelanders nemen t niet nauw. Onze buurman Jean Marc deed al t spuiten gewoon met ontbloot bovenlijf en ook geen masker of handschoenen. Schouderophalen was t antwoord als ik hem ernaar vroeg.😱😱

    • Nu is kalk nog redelijk onschuldig in vergelijking met wat er in de Bourgogne en Beaujolais aan spul in de wijngaarden gespoten wordt. Het schijnt dat daar significant meer wijnboeren aan kanker overlijden en dat is te wijten aan nonchalance wat betreft het inachtnemen van de nodige beschermings maatregelen.

  2. maatregelingen? dat zoek ik op…

    • Ai Lucas, je bent me net een slag voor. Heb het aangepast.

  3. Dus geen wijn meer uit de Beaujolais en Bourgogne?

    • Nou dat valt mee, bij de betere Beaujolais en de Bourgognes wordt echt niet te pas en te onpas gespoten.


geef een reactie

Categorieën