Gepost door: -paul | 13 augustus 2017

Kookles


Het is zondag en mijn zoon Frans wil graag zien en leren hoe ik Limburgs zuurvlees bereid. Nou zijn er op internet een heleboel recepten te vinden en de ingrediënten zijn veelal hetzelfde. Runderlappen, boter, suiker, uien, water, witte azijn, kruidnagels, laurierblad, peper, groentebouillonblokje, plakje ontbijtkoek, appelstroop en dat is het allemaal wel zo’n beetje. Enfin, ik ga aan de gang. Nou staat hij er inderdaad bij met de handen in zijn broekzakken, maar in een van die zakken heeft hij zijn iPhone waarmee hij de procesgang voortdurend vastlegt. Ja, dan zal het thuis wel een makkie worden om het zelf ook eens te proberen. Slim bezig, die jeugd van tegenwoordig.


Responses

  1. Mooie foto, heeft het gesmaakt? Aan de slag Frans, Paul, de onze uit Nijmegen ,maakt het van t.t.t. ook!!

  2. peperkoek in Limburgs zuurvlees heb ik nog nooit gedaan. Dat koekkruidensmaakje bij vlees vind ik maar niks. Volgens mij is het een Hollands insluipertje.

    • Een subtiel alternatief is een speculaasje.


geef een reactie

Categorieën