Gepost door: -paul | 11 juni 2017

Droogte


De sieruien in de tuin zijn uitgebloeid, maar ondanks dat zijn ze nog heel decoratief. Zolang als ik hier woon, en dat is toch al zo’n veertien jaar, heb ik het nog nooit meegemaakt dat de waterput droog is komen te staan. Heel diep zie ik nog wel wat water borrelen, maar dat is te weinig om het met de pomp omhoog te krijgen. De waterton in de moestuin moet ik dus helaas vullen met leidingwater. Météo France zegt dat er de komende twee weken volop zon zal zijn, met overdag temperaturen van rond de dertig graden. Misschien dat er nog een onweersbui valt, al zal dat bepaald niet genoeg zijn om het grondwaterpeil te laten stijgen. De boeren in heel Frankrijk beginnen zich ongerust te maken.


Responses

  1. Droogte is niet zo leuk maar dat je weer elke dag blogt wél!

    • Ha Emie, de laatste dagen was omwille de actualiteit. Morgen gewoon weer een vrije dag.

  2. Hier was het ook te droog, de laatste dagen lekker wat gevallen,maar of dat genoeg is moet nog blijken……
    Tot volgende week!

  3. misschien samen met Marjon een regendans uitvoeren. Als dit helpt had ik graag de choreografie. Vandaag opnieuw anderhalf uur water gegeven in de moestuin met gieters.

    • Dat is sterk.Ik bedoel, ik was vanmiddag bij Jean-Marie in Saint Julien om een fotoboek af te leveren en vraag hem of hij nog water in zijn put heeft. Nou, zegt hij, veel hebben we niet meer… het begint tijd te worden om een regendans te gaan uitvoeren.
      We gaan ons beraden over de choreografie…


geef een reactie

Categorieën