Gepost door: -paul | 27 april 2017

Scaffoteux


Als je om de dag een blog schrijft, dan denk je misschien dat het veel gemakkelijker wordt om iets te laten zien en er iets over te zeggen. Nou dat kun je gevoegelijk vergeten, ik zou haast zeggen dat het er alleen maar moeilijker door wordt. Van de andere kant heb je nu wel lekker steeds een dag vrij. Dus laat ik niet klagen. Goed, van bovenstaand café-restaurant in Oyé maakte ik zo’n zeven jaar geleden eerder een foto. Het pand was toen slechts korte tijd van Claudine en Michel en stond daarna weer leeg. Droefenis alom onder de mensen. Totdat Olivier en Christophe, twee Belgen, vorig jaar de nieuwe eigenaren werden. Begin april is het restaurant, na allerlei problemen met vergunningen, opengegaan. Iedereen weer blij. Ben er nog niet geweest, maar Jay Henry en Harm wel. Hoe was het? Volgens Jay gewoon goed, eerlijke keuken, zeg maar zoals een Franse brasserie hoort te zijn. De authentieke inrichting van de bar schijnt geweldig te zijn. Nou daar moet ik binnenkort maar eens een foto van gaan maken. Kan ik gelijk aan de mannen vragen waarom ze hun restaurant ‘Aux Scaffoteux’ hebben genoemd, want daar kan ik, zelfs met woordenboeken, geen chocola van maken.


Responses

  1. Wil je vast bedanken voor de mooie verhalen die je schrijft.
    Geniet er elke keer van om over jullie Franse leven iets te horen.
    Zou zoiets zelf wel willen maar heb gewoon de moed er niet toe.

    • Ha Mieke, wat leuk zo’n reactie. Je bent volgens mij al heel lang een trouwe lezer van mijn blog. Wat me niet duidelijk is of het je ontbreekt aan moed om zelf in Frankrijk te gaan wonen of dat je graag zelf ook wel een blog zou willen beginnen. Met dat laatste zou ik je kunnen helpen, dat doe ik wel bij meer mensen. Mail me eens over wat je zou willen, dan kan ik je misschien over de drempel trekken.

  2. Ik zou niet durven om alle Nederlandse voorzieningen achter me te laten en in Frankrijk te gaan wonen.
    Vind het een heerlijk vakantie land, maar ben met mijn 68 jaren minder avontuurlijk dan vroeger.
    En ja, ik lees al een aardige tijd je blog, vind dat super gezellig na de hondenronde en de koffie hier.
    Wij wonen in Almere en dat was 40 jaar geleden een verademing na de drukte in Amsterdam.
    Maar nu is het inmiddels een stad geworden met 200.000 inwoners en daardoor behoorlijk druk.
    Maar een mens kan niet alles hebben.
    Groetjes en een fijn weekend.

    • Ha Mieke b. Dat is leuk, ik woon ook in Almere. Al 39 jaar. Wij zijn gek van Frankrijk , vooral van de streek waar dit blog over gaat. Onze lievelingscamping is hier vlakbij.

  3. Deze Mieke is ook een quilter.
    Zou leuk zijn om elkaar eens te ontmoeten.
    Want ik denk dat Mieke Quilt ook in Haven woont.

    • Nee, wij woonden wel in Haven, maar sinds 22 jaar in Stad. Mail mij maar eens via mijn blog: miekequilt.blogspot.com
      Dan kunnen we eens afspreken. Lijkt me leuk.
      Sorry Paul, dat wij jouw blog voor een afspraak gebruiken. Maar in een echte herberg gebeurt dit natuurlijk ook.


geef een reactie

Categorieën