Gepost door: -paul | 15 april 2017

Alles goed ?


Het gaat goed met de blauwe regen (Wisteria). Hij bloeit zo fraai dat het hoog tijd wordt er een foto van te maken. De eerste blaadjes beginnen zich trouwens al te laten zien. Goed, als een Fransman je vraagt of het goed met je gaat, dan zegt hij: vous allez bien ? Korter is: ça va ? Maar hij kan ook zeggen: j’espère que vous allez bien. Hoe doet een Nederlander dat ? Daar moet je voor de aardigheid eens op letten. Hij geeft je al dan niet een hand en vraagt: alles goed ? Ja kijk, dan heb ik de neiging om te reageren met: ‘Nee helaas had ik er twee fout’.


Responses

  1. Ha, hier in Dk zeggen (mannen tegen elkaar) “Hvad så”, wat zoiets als “wat verder”.

  2. Hahaha, heel grappig Paul, prima!

  3. Mijn Blauwe regen is vorige week bevroren! Ik had me verheugd op ca 40 bloemen en nu zijn er nog twee miezerige over…. Erg jammer…

  4. mijn antwoord is dan gewoonlijk “dat vraag je toch niet aan een man boven de zestig”


geef een reactie

Categorieën