Gepost door: -paul | 7 april 2017

Vrolijk


In de tuin bloeit en bloesemt het dat het een lieve lust is. Niets is zo bevredigend dan dat je vooralsnog de illusie hebt het onkruid onder controle te hebben. Ik heb desalniettemin het idee dat die illusie dit jaar aanzienlijk langer, of misschien beter gezegd korter gaat duren. Hoe dan ook, ik denk echt dat ik het onder controle heb. Goed, dan nog even over het wasgoed. Bij tijd en wijle voelt de vrouw des huizes zich geroepen om het beddengoed te verschonen. Het donsdek wordt dan, om te luchten, uit het slaapkamerraam gehangen en het beddengoed verdwijnt in de wasmachine. Het slaapkamerraam blijft tussentijds openstaan. Dat is trouwens het raam helemaal links op de nieuwe kopfoto. Zo af en toe moet je voor de gezelligheid die kopfoto namelijk eens vernieuwen. Enfin, ik loop eind van de ochtend door de slaapkamer en het koppeltje zwaluwen vliegt vrolijk luid kwetterend binnen om me heen. Ja jongens dat is toch echt niet de bedoeling. Jullie moeten je heil voor een nest nondejuh gaan zoeken in de schuur. Moet er niet aan denken dat ik ’s ochtends met het donsdek over me heen met dat gekwetter opgevrolijkt word. Laat staan te zijner tijd met al die jonkies.


Responses

  1. Een hollands tafereel heerlijk lente!
    Tot volgende week

  2. Een heel gezellige foto

  3. Nou mij zou dat het einde lijken, het geluk binnen handbereik met die zwaluwen in je kamer. Trouwens vanmiddag hier de eerste zwaluw gespot! Eindelijk.


geef een reactie

Categorieën