Gepost door: -paul | 1 april 2017

Ongelooflijk


Het heeft afgelopen nacht en vanmorgen zo’n 7 millimeter geregend en daar ben ik erg blij om. Ben deze week nogal met de tuin bezig geweest. Moet nog een bak in de moestuin maken en dan is het klaar. Nou ja, klaar ben je natuurlijk nooit. Heb inmiddels ook al wat aangeplant en dan is zo’n regenbui meer dan welkom. Enfin, nu ben ik vanmiddag, om wat ideetjes op te doen, eens naar de moestuin van Sonja gaan kijken. Ongelooflijk wat daar in die bakken al niet bloeit en groeit. De aardbeien zijn bijna plukbaar. De haricots vert schieten omhoog alsook de wortelen. De tomaten beginnen al rood te kleuren en gazomaar door. Moeilijk om er een beetje foto van te maken, maar als je hier klikt, kun je goed zien wat ik bedoel.


Responses

  1. Ha ha ik ben er met beide voeten tegelijk ingetrapt.

  2. ik ken iemand waarvan de vrouw een rijtje kleine slaplantjes in de tuin had uitgeplant, mooi zichtbaar vanuit het raam. Op 1 april ’s morgens heel vroeg heeft de heer des huizes die kleine plantjes vervangen door een rij dikke slakroppen uit de supermarkt. Tijdens het ontbijt kon hij heel achteloos zeggen “Goh, wat is jouw sla mooi gegroeid, zeg”
    Overigens, ik kreeg zelfs geen argwaan bij het rood kleuren van de tomaten, kun je nagaan! En wat zien wij op deze foto?

    • Haha dat is een superleuke.
      Op de foto zien we een rijtje Pinksterbloemen (Cardamine pratensis). Die bloeien nu wel, al zou de naam vermoeden dat dat pas rond Pinksteren is.

  3. Ha, ha, ook ik met open ogen!

  4. Haha voor mij t zelfde laken en pak. Maar ik had Bob die nu in Fr zit ook even tuk: ik zei door de telefoon dat er vandaag een leuke zwarte kat bij ons naar binnen liep en zo maar op de stoel ging liggen. Hij schrok zich dood en zei: Maar wij willen er toch geen twee hebben?! Hij erg benauwd, gelukkig 1 april en toen een schaterlach, zo zie je maar.


geef een reactie

Categorieën