Gepost door: -paul | 26 maart 2017

Façade


De Romaanse kerk van Varennes l’Arconce, maar waarom het me gaat is het oude huis rechts op de foto. Een paar weken geleden heb ik een foto van de façade van dat huis gemaakt. De zon scheen en daardoor waren er schaduwen. Die heb ik weliswaar afgezwakt, maar toch blijft het een te ‘harde’ foto. Nu ben ik voor de expositie in mei in Saint Julien-de-Civry bezig met een serie foto’s van façades van huizen. Hieronder laat ik een foto zien van de voorgevel van het huis die ik begin januari maakte. Dat ziet er heel anders uit en is precies de foto die ik wil hebben. De foto’s worden op linnen afgedrukt in een vierkant formaat van 90 x 90 cm. Dat vierkante heeft iets fascinerends, het heeft beperkingen én mogelijkheden. Iemand die dat fantastisch laat zien is de Nederlandse fotografe Saskia Boelsums.


Responses

  1. Leuk Paul, een expo in “ons” dorp. Verheug me erop!

  2. Hoop dat het net zo mooi wordt als van die Saskia Boelsums, wat een prachtige luchten heeft zij zeg, om te kwijlen (en te schilderen….)

  3. Ha zo, ken jij Saskia Boelsums (en Peter) ook ? Ik ken hen omdat ze ook een Drentsche Patrijshond hebben. Maak super foto’s en is daar dan ook wereldberoemd voor.


geef een reactie

Categorieën