Gepost door: -paul | 10 maart 2017

Aan de gang


Météo France heeft zich weer eens buitengemeen vergist in de weersvoorspelling. Niks te bewolking en regen. Gewoon zon en een temperatuur van 15°C met een mooie zonsondergang. Morgen wordt het nog beter. Het laat zich dus raden waar ik me mee bezig hou. Ben aan de gang met een nieuw bed in de moestuin. Van Sonja heb ik namelijk een partij aardbeienplanten gekregen en die moeten erin. Het bed is klaar maar de aardbeien moeten wachten tot morgen, want het is zaak om ook enige clementie met mijn rug te hebben. Is er verder nog nieuws? Jazeker, ik heb vanmiddag als eerste vlinder van het jaar een citroenvlinder gespot. Nou dan gaat het er toch eindelijk een beetje op lijken met die lente.


Responses

  1. Bij ons vliegt er sinds gister ook 1 vrolijk rond.Ook een hele dikke hommel en al eerder zagen we een witje. We waren zo blij als kinderen. Is het vandaag gelukt met de aardbeien?

    • Ja ze zitten erin, plus 10 aardbeienplantjes van de kweker. Die zagen er zo mooi uit dat ik ze niet kon laten staan.

  2. Hoi Paul, wat een zooi op de hoofdfoto. Je dacht zeker ik laat de locatie maar weg of is dat nieuw beleid? Ik geloof je onmiddellijk dat het een citroenvlinder is maar hebben die altijd poten die op die van een sprinkhaan lijken ?

    • Het weglaten van de locatie is geen nieuw beleid, maar een kwestie van gewoon vergeten om het er bij te zetten. Het huis staat tegenover de kerk van Varenne l’Arconce.
      De citroenvlinder heeft inderdaad vier opvallende stevige poten.


geef een reactie

Categorieën