Gepost door: -paul | 8 maart 2017

Stevigende


De foto is niet van vandaag. Ik zeg het er maar bij want vandaag was het super bewolkt met regen en dat blijft de rest van de week zo. Goed moment om me eens bezig te houden met enige trivialiteiten. De firma Olaz maakt de laatste tijd op tv reclame met een 3-zone super stevigende crème met SPF. De doelgroep voor dit fameuze artikel zal neem ik aan gericht zijn op de vrouw en die zal ongetwijfeld weten wat de firma Olaz bedoelt met zo’n crème. Nou heb ik, mag ik wel zeggen, een bovenmatige kennis van crèmes, zalven, smeerseltjes en wat dies meer zij, maar van een stevigende crème heb ik nog nooit gehoord. Laat staan dat die ook nog super stevigend is. En waaraan zou ik moeten denken aan een 3-zone. Heeft dat iets te maken met een strippenkaart? Dat zal wel niet en ook niet dat die SPF zou staan voor een of andere politieke partij. Maar ja, met de verkiezingen voor de deur, weet je het maar nooit.


Responses

  1. Ah ha! Een bijschrift ter gelegenheid van internationale vrouwendag, altijd leuk!

  2. Sun Protection Factor: Voor als je te vaak naar n zonnestudio gaat. Ik kan trouwens wel 3 zones bedenken, maar is niet aardig op zo’n feestdag

  3. Je gaat toch niet moeilijk doen he,nu je om de dag slechts een blog maakt. Maar als het bij jullie net van dat petweer is als hier, kan ik me er wel iets bij voorstellen.

    • Doe ik moeilijk? Daar kan ik me toch echt niet in herkennen.

  4. Het woord stevigende klinkt mij ietwat vreemd in de oren. Nu ben ik intussen wel gewend geraakt aan jouw rijke talenschat en geniet ik van de verhaaltjes, die ook vaak doorspekt zijn met dialect of zelfgemaakte woorden. Maar stevigende kan ik niet thuisbrengen. Of het moet zijn dat de letters V E R op je toetsenbord een dagje op stap waren……….

  5. Doe ik nu moeilijk?

    • Nee hoor Bèr, je doet helemaal niet moeilijk. De letters V E R op mijn toetsenbord waren echter geen dagje op stap. Het verwarrende is dat op de verpakking verstevigende staat, terwijl ik in een tekst stevigende zag staan en dat kwam mij beter uit. Dat neemt niet weg dat een verstevigende crème naar mijn idee toch ook een dubieuze kwalificatie is voor een crème.

  6. Ik kan weer rustig slapen.

    • Als ik zie hoe vroeg je er voor opgestaan bent, zou ik zeggen kruip maar weer lekker in bed!


geef een reactie

Categorieën