Gepost door: -paul | 2 maart 2017

Compost

compostlading
Een zonnige dag en daarvan moet je profiteren. De kwestie is dat ik al een paar jaar niet te spreken ben over de opbrengst van de moestuin. Dat kan deels aan het weer gelegen hebben, maar ik denk toch vooral ook dat het te maken heeft met een tekort aan bemesting. Nu kost bij de supermarkt een zak compost van 25 kg zo’n eurootje of vijf. Dat is niks, ik bedoel wat stelt 25 kg nu voor. Nou wil, in zekere zin, het toeval dat Sonja voor haar tuin ook verlegen zit om compost en dat komt buitengewoon goed uit, want nu kunnen we het samen eens groots aanpakken. Gedeelde smart is halve smart. Dus kleine vrachtauto gehuurd en naar de compostman bij Saint Yan. 25 Euro per ton! Zelf heb ik genoeg aan één ton, maar Sonja kon er wel zes gebruiken. Kwestie van baas boven baas. Maar oké, prima. Dat tonnetje van mij wilde ik wel ter plekke in de moestuin hebben en dat was millimeterwerk. Helaas gedeeltelijk over een lavendelstruik gereden, maar de buxus bleef ongedeerd. Ja en dan staat het vrachtautootje goed en is er het heerlijke moment om met de afstandsbediening op het knopje te kunnen drukken. Tada!


Responses

  1. Straks is de oogst zo enorm dat je de wortels enzo moet uitdelen.Een nieuwe vriezer aanschaffen?

  2. Wat lijkt me dat straks een rijk gevoel als de oogst je om de oren vliegt! Goed bedacht en weer leuk om je weer eens zelf op de plaat te zien.

  3. En dan nog die ton compost in de moestuin verwerken: daar heb je vast geen knopje voor. Dat wordt spitten!

  4. Was je als kind ook al verzot op knopjes?

    • Jammer genoeg waren die er vroeger nog niet.


geef een reactie

Categorieën