Gepost door: -paul | 24 februari 2017

Balkonnetje

balkonnetje
Van de week reed ik in Saint Julien de Civry voorbij het huis van Harm en Jay Henry. Voorbijrijden is eigenlijk niet het goede woord, want Harm stond in de voortuin te snoeien. Dus stopte ik om een praatje te maken. Dat stoppen is iets waar Nederlanders nogal eens moeite mee hebben. Ze denken van ik heb haast en ik moet nog van dit en van dat, dus zwaaien en/of toeteren ze en rijden gewoon door. Een Fransman zal dat nooit doen, die stapt uit zijn auto, vraagt hoe het met je gaat, of er nog nouvelles zijn en gazomaardoor  en zegt als hij weer verder rijdt à plus (tot later). Kijk, dat zouden meer mensen moeten doen, daar wordt het leven namelijk een stuk aangenamer van. Bon, terug naar Harm. Hij zegt ga je nu echt stoppen met je blog? Hoe moet het dan met ons verder in deze turbulente wereld met al zijn onzekerheden en waarin jij nu juist met je foto’s en verhalen ons zoveel steun geeft. Ik zeg ho ho, dat zijn jouw woorden. Maar ja, ergens heeft hij natuurlijk wel een heel klein beetje gelijk. Enfin, al pratende kijken we naar het balkonnetje bij zijn huis met de nog bladloze, woekerende blauwe regen (Wisteria). Als ik daar een foto van wil maken, vindt Harm dat maar niks. Dat ziet er toch niet uit, veel mooier is als die blauwe regen in bloei staat. Oké, dan maak ik er nu een en om je te plezieren over een maand of zo nog een. Mag jij zeggen welke je mooier vindt. Onder ons gezegd weet ik zeker dat deze, wil niet zeggen mooier, maar veel interessanter is. Aandachtspuntje is dat die blauwe regen nog wel een snoeibeurt kan gebruiken. Dat is Harm wel toevertrouwd, denk ik.


Responses

  1. Is dat balkonnetje nog wel veilig?

    • Om eerlijk te zijn, ik heb er nog nooit iemand zien zitten, maar dat zou aan het gammele stoeltje kunnen liggen.

  2. Het lijkt een plaatje uit een ” sprookjesboek” , daarin zijn alle balkonnetjes veilig , met of zonder gammele stoeltjes.

  3. Leuk je weer terug te zien na je blog verlof. Deze keer met een dubbele tekst. Dat is even wennen. Succes met de andere projecten!!!

  4. Tja, ik zeg niet zoveel op jouw blog, maar eerlijk gezegd was ik de afgelopen week toch stilletjes wel teleurgsteld als ik weer diezelfde foto zag elke ochtend, dus wat mij betreft, gewoon doorgaan want het is een traditie geworden, voor dat ik naar mijn werk ga, kopje koffie drinken, en de herberg lezen.
    Sietske in Beiroet

    • Ha Sietske, ook ik kijk dagelijks op je blog met prachtige foto’s in Libanon. Heb er vrede mee hoor, maar eigenlijk verwijt de pot de ketel een beetje dat die zwart ziet, want de frequentie van je blogs is jammer genoeg niet erg hoog. Nou weet ik wel dat je op Instagram ook veel foto’s publiceert, maar ja dan moet ik me daar eerst aanmelden en dat is weer zoiets wat ik persoonlijk niet echt prettig vind.
      Anyway, hartelijk dank voor je reactie.

  5. Prachtige kleuren van deze foto, ik ben gaan kijken op de blog van Sietske, was vertederd door de foto’s van de gevonden puppies, dat is natuurlijk mijn passie. Dank daarvoor!

  6. Een weekje geen blog, was een weekje een soort van afkicken. Een onschuldige drug die elke dag de avond met een milde gedachte inleidde.
    Gaat lekker door; hiep hoi1


geef een reactie

Categorieën