Gepost door: -paul | 2 februari 2017

Houtzaken

de-houtstapel-van-maurice
Maurice is nu een dikke maand bezig om het hout dat door de EDF, links beneden, is gezaagd in hapklare brokken in mijn weiland te stapelen. Waarlijk een geweldige hoeveelheid. Die had ik ook wel willen hebben. Nu is hij zo aardig om mij als tegenprestatie het restant van de enorme eik en de daarachter hangende grote acacia in plakken te komen zagen. Dat gaat volgende week gebeuren. Dan heb ik me toch een partij hout waarmee ik, na een paar jaar drogen, wel zo’n drie jaar mee vooruit kan. Eerst nog wel ‘even’ vanuit het weiland naar boven brengen, kloven en stapelen. Dat gaat lukken.


Responses

  1. Dat wordt weer een Drents gestapeld kunstwerk?

    • Ik denk wel twee.

  2. Maar met een volgende strenge winter zal de stapel harder slinken dan gedacht dus dan wordt het maar 1 jaar voorraad Paul!

  3. dat is nou een van de voordelen van wonen in de campagne:je hebt een grote kans dat je het kachelhout niet hoeft te kopen.

  4. Je bent zo echt een “landheer” die zn voorraad inspecteert. Prachtig licht zo met die blauwe lucht.


geef een reactie

Categorieën