Gepost door: -paul | 20 januari 2017

Etui

koeien-in-de-sneeuw
Het is iets minder koud, vanaf morgen overdag dooi maar het blijft ’s nachts vriezen. Het verschil tussen een filmpje zoals van gisteren en een foto als vandaag is dat ik bij een filmpje minder kan doen aan de instellingen van de camera. Het is altijd maar afwachten hoe het eruit zal zien. Bij een foto is dat anders. Praktisch alles is handmatig in te stellen en uit ervaring weet ik dat het dan eigenlijk bijna altijd wel goed komt. Goed, even wat anders. Bij mijn leesbril is zo’n neusklepje afgebroken. Er valt best mee te lezen, maar het irriteert toch. Dus ik haal van boven een brillenetui  en rij vanmiddag naar de brillenzaak in La Clayette. Vraagt het meisje wat zij voor me kan doen. Nou, ik haal het etui uit mijn jaszak, open het en… leeg. Bril thuis op de keukentafel laten liggen. Dan schaam je je toch werkelijk kapot. Vertel het maar niet door aan anderen.


Responses

  1. dit zal je toch maar in je eentje moeten zien te verwerken

  2. Zal t niet doorvertellen, ze kennen jou hier trouwens toch niet !

  3. Ik had geloof ik maar heel wild een nieuwe bril gekocht.
    Weet niet of er in Frankrijk ook een brillenwinkel terreur en korting gezeur is,
    maar hier worden we, volgens de reclames getrakteerd op 2 brillen helemaal gratis via de verzekering.
    Ik vertrouw ze niet helemaal.

  4. Volgens mij alleen maar lokkertjes en puntje bij paaltje……..

  5. zulke situaties worden hier afgeschoven naar de oorzaak Alzheimer “light”.


geef een reactie

Categorieën