Gepost door: -paul | 12 januari 2017

Vivino

wijnscanner
Een paar maanden geleden liet Ruud mij op zijn mobiele telefoon een heel leuke app zien waarmee je etiketten van wijnflessen kunt scannen. Eigenlijk maak je een foto van het etiket en de app gaat hem dan in zijn bestand ophalen. En het werkt ook nog. Ploep de wijn komt in beeld en geeft je informatie over de prijs, reviews en suggesties voor passende gerechten. Nou dat programmaatje wilde ik ook wel op mijn telefoon. Wat geklommel met mijn androïd, had geen succes. condrieuZeg maar hetzelfde als met die USB stick van gisteren, al is dat uiteindelijk wel goed gegaan en ook de back-up met de externe disk. Afijn, dankzij het weer toch maar weer eens geprobeerd en jawel hoor nu kon ik hem wel downloaden en installeren. Flesje wijn uit de kelder gehaald en kassa (klik), gemiddelde prijs 92 euro. Kijk, nu vind ik het meest interessante van die app dat als je bezoek krijgt van mensen die een fles wijn voor je meebrengen, te wachten tot ze de deur weer uit zijn, en dan eventjes het etiket gaan scannen. Weet je gelijk wat hij gekost heeft.


Responses

  1. etiket afweken en op de meegebrachte fles plakken?

  2. Het fortuin in de cave…heerlijk


geef een reactie

Categorieën