Gepost door: -paul | 6 januari 2017

Marine

scherpe-foto-met-ondergaande-zon
We beleven tot nu toe de koudste dag van de winter met afgelopen nacht -9°C en overdag -3°C.  Gelukkig schijnt wel de zon en vanmiddag even na vijf uur ging hij mooi rood en fel onder. Ik heb hem een beetje laten verschuilen achter die twee bomen, want anders zou het contrast te groot worden. Die bomen zijn nu trouwens scherp, dat weet ik zeker, en wel omdat ik het statief gebruikt heb. Dan nog even over de aangeklede butagasfles naast het fornuis in de keuken. Normaal heb ik altijd eentje reserve, maar die is leeg.butagasfles Dat is nonchalance. Ik til namelijk regelmatig aan die in de keuken om te voelen hoe  zwaar die nog is. Vanmiddag voelde dat niet goed aan en in verband met het weekend, ben ik toch nog maar snel een nieuwe gaan halen. Het meisje bij het tankstation vraagt welke fles ik heb en ik zeg een blauwe (bleu). Ze loopt met me mee en zegt dat is geen bleu maar marine en die heb ik op het moment niet. Oké, dan maar naar de Atac.


Responses

  1. ik zou bijna denken dat dit een politiek statement is van het meisje van het tankstation

  2. En hadden die hem wel? Anders kun je niet koken natuurlijk.

  3. Ik vraag mij af welke bomen op deze prachtige zonsondergang te zien zijn?
    Het lijken wel bovengrondse wortels.

    • Heb wel vaker foto’s gemaakt van dit aparte koppel, maar ik heb geen idee wat dat voor een bomen zijn. Wellicht dat Doranne het weet, ze komen dit weekend weer terug in Prizy.

      • Volgens Doranne is het een haagbeuk : Carpinus betulus. Hij lijkt op een beuk maar is niet eens van dezelfde familie.


geef een reactie

Categorieën