Gepost door: -paul | 22 december 2016

Zonsopkomst

zonsopkomst-winter
Een maand of zo geleden kreeg ik van de Caisse Maladie, dat is zeg maar de basisverzekering in Frankrijk, bericht dat ik rechtstreeks bij de apotheek een griepspuit kon ophalen. Een recept van de huisarts was, als gepensioneerde, niet meer nodig. Dat is mooi, maar vanwege een hardnekkige bronchitis leek het me niet verstandig om die spuit te laten zetten. Goed, vanmorgen ben ik dan toch met de spuit naar de verpleegkundige in Saint Julien de Civry gegaan. Dat was om acht uur voor mijn doen, zoals bekend, verrekte vroeg. Desalniettemin moet ik toegeven dat zo’n zonsopkomst beslist de moeite waard is om er eens vroeg voor op te staan.
GPS-coördinaten foto: 46°21’39.0″N 4°13’01.8″E


Responses

  1. Ja Paul niet voor niets”de Morgenstond heeft goud in de Mond”
    Mooi Kerstfeest en heerlijke maaltijd met elkaar!

  2. Ook ik heb vanwege bronchitis de griepprik een beetje uitgesteld. Maar hem gewoon zelf ingespoten, terwijl ik een leek ben. Ideetje?

    • Ja dat kan natuurlijk wel, of misschien beter door het Adri te laten doen, maar wat zeg je als je huisarts vraagt waarom je dit jaar geen griepprik bij hem hebt genomen?

      • Het was aan A3 gevraagd, Paul maar die durfde niet zo goed, dus deed ik het zelf. De griepprik kreeg ik mee van de huisarts zodat ik niet opnieuw langs hoefde te komen.

        • Ah, dan begrijp ik het.
          Compliment voor je huisarts!

  3. Mooie foto, Paul! Voor zo’n plaatje stap je toch met plezier vroeg je bed uit.
    En zo heb je nog een mooie lange dag voor de boeg!
    Mijn vader sloeg ons vroeger altijd met de volgende uitdrukking om de oren: “de vroegte wint”, waar wij als kinderen het natuurlijk niet mee eens waren!!

  4. Heel ander licht he zo in de ochtend? Prachtig om zo de dag te beginnen!


geef een reactie

Categorieën