Gepost door: -paul | 18 december 2016

Kerststal

kerststal
verschilGisteren liet ik een foto zien van een staalblauwe heldere hemel. Nou dat was vandaag wel eventjes heel anders. Maar goed, ik wil het over onze kerststal hebben. Een stal is het eigenlijk niet. Het zijn gipsen beeldjes die heel vroeger door mijn oudste zus en broer beschilderd zijn. Ze staan nu op de ronde tafel in het atelier. Vorig jaar hebben we van mijn neef Guido een mooie, door hem gemaakte, houten kerststal gekregen. Die blijkt echter toch te groot te zijn voor die ronde tafel. Vandaar dat de beeldjes het zonder moeten doen. Dat betekent wel dat één beeldje niet geplaatst kan worden. Het lijkt me makkelijk te bedenken welk beeldje ik bedoel. Enfin, we zijn een week vóór Kerstmis. Het kindeke is al geboren en de drie koningen zijn er warempel ook al. Dat ging vroeger, laat ik zeggen gefaseerder. Eerst de herders met hun schapen, op kerstavond Jozef en Maria met het kribbeke en op 6 januari de drie koningen uit het oosten. Logisch, die waren met hun kameel langer onderweg. In deze tijden gaat dat allemaal veel sneller:


Responses

  1. Jij wilt natuurlijk horen dat ik de Engel mis……..

    • Helemaal goed,die engel heeft twee gaatjes in de vleugels waardoor een touwtje kan zodat je haar in de kerststal kunt ”ophangen”.

  2. Oh wat stom, ik zag het voor reclame aan en zie nu pas dat geweldig grappige filmpje! Waar duik je zoiets nou weer op?

    • Ja dat is stom, want ik heb de reclame immers afgekocht.


geef een reactie

Categorieën