Gepost door: -paul | 25 oktober 2016

Tirer la chasse

eenzame-boom
Vorige week maandag hebben we een nieuwe boiler gekregen. Nou ja, hij moet nog wel betaald worden.  Enfin, hij geeft voldoende warm water, maar de laatste dagen maakt het ding, met name bij het doorspoelen van het toilet, nogal rare geluiden. Als leek zou je kunnen denken dat er lucht in de waterleiding van de boiler zit. Je weet het niet, dus moet de loodgieter gebeld worden. Nou weet ik wel dat een leiding in het Frans een tuyau is, maar hoe zeg je het doorspoelen of doortrekken van het toilet? Dat blijkt, volgens het woordenboek, tirer la chasse te moeten zijn. Goed, de vrouw van de loodgieter zegt dat haar man zal komen kijken.


Responses

  1. Als ik dit snel lees en verder niet nadenk zou ik denken dat het toilet met warm water wordt doorgespoeld haha. Succes ermee want uit een voorgaand blog herinner ik me dat het even kan duren. Gr. Michel

  2. drukregelaar van de boiler beter afstellen (als ie dat heeft)

  3. Wat leuk, iets met jacht en het doorspoelen van het toilet…..
    Ik ga eens bedenken wat voor beelden ik hierbij kan vormen! Maar in ieder geval sterkte met de boiler!

  4. Kan wel even duren! Maar je kunt nog steeds naar achteren…..


geef een reactie

Categorieën