Gepost door: -paul | 10 oktober 2016

Chauffe-eau

boiler
Let even niet op dat bruine chocolademonstertje, het gaat namelijk om die boiler in de hoek onder de trap. Vorige week maandag wilde ik onder de douche gaan en bleek er geen warm water te zijn. Ai… en ja dan probeer je voor een oplossing in de meterkast te kijken. Geen idee wat daar allemaal aan stoppen al dan niet werkzaam is. Enfin, de loodgieter gebeld. Antwoordapparaat aan de lijn en na een uur of zo belt de vrouw van de loodgieter terug. Ze vraagt: bent u de hele dag thuis? Dat zijn we. Mooi, maar hij laat zich die maandag  en ook dinsdag niet zien. Woensdagochtend weer gebeld. Ja mijn man komt vandaag vlak voor de middag of anders na zes uur. Kwart voor twaalf was hij er. Hij bekijkt zich de boiler, meet of er stroom is, loopt naar de meterkast en zet de interrupteur aan. Hij zegt als u over twee uur geen warm water heeft, dan moet u mij bellen. Ik zeg dat wordt dan na zes uur want we gaan vanmiddag naar een nieuwe hond kijken. Oké dat is geen probleem. Na zessen terug en geen warm water, dus bellen. Antwoordapparaat. Ingesproken dat hij maar een nieuwe moest bestellen. Donderdagochtend nog geen sjoege. Dan maar ’s middags naar de zaak. Daar was de loodgietersvrouw net de laatste hand aan het leggen voor een offerte. Ik zet er een handtekening onder en zeg oké bestel maar, dan kunnen we in het weekend nog douchen. Ah zegt de vrouw, dat gaat niet lukken. U moet rekenen op midden volgende week. Kijk, dan kun je kwaad worden maar dat helpt je geen steek verder. Gewoon blijven lachen en zeggen dat het toch wel heel urgent is. Goed, vanmorgen om acht uur kwam hij met de nieuwe boiler en konden we vanmiddag eindelijk weer onder een warme douche. Dat was best wel lekker eigenlijk, zeg maar, donc.


Responses

  1. En volgens mij heb je nu een grotere boiler laten plaatsen? Het eikteam kan de volgende keer uitgebreid en achter elkaar douchen: geen douche schema meer nodig!
    (deze blijde gebeurtenis mag inderdaad wel meer dan 100 woorden kosten, hè Paul😉)

    • Helaas moet ik je teleurstellen. Die nieuwe boiler lijkt groter en dat komt omdat hij hoger is, de diameter is echter kleiner waardoor je op dezelfde inhoud van 200 liter komt.
      En ja, soms ga ik me te buiten aan meer dan 100 woorden om het van me af te kunnen schrijven.

  2. Dan weet je pas hoe verwend we zijn. Eigenlijk is elke dag warm water een wondertje dat we zo gewoon vinden.

  3. En de kleine Tara werkt aan haar ontwikkeling, helpt overal een handje mee??

  4. Even de heuvel op warm douchen en dan schoon weer naar huis.Onthouden !!

  5. Ach, ik douche in een onverwarmde badkamer onder de miezerige straal van een keukengeisertje.

    • Zo’n geisertje zorgt wel voor warm water, ook al is het een miezerige straal.


geef een reactie

Categorieën