Gepost door: -paul | 19 september 2016

Luikenteam

huisje-in-oye
Het kost de zon moeite om er goed doorheen te komen. Wellicht dat het vanaf morgen beter gaat. Goed, we staan voor een huisje in Oyé. De bedoeling is dat de muur gevoegd gaat worden. Dat valt af te leiden uit de twee proefstukken onder het raam met de luiken. Kijkende naar die luiken, denk ik dat de luiken van de Herberg zo langzamerhand ook wel toe zijn aan een verfbeurt. Dat zal, net als met de eik, door een team moeten gebeuren. Misschien in het voorjaar. Fons en Corry hebben zich al aangemeld. Ben benieuwd of er meer gegadigden zijn.


Responses

  1. Dat lijkt me wel een leuke klus, is de kleur al uitgekozen?

    • Nee dat nog niet, maar ik zou er een soort wedstrijdje van kunnen maken.

  2. Zou je graag helpen maar jouw luiken moeten, dacht ik, eerst gerestaureerd worden. Dat vraagt wel bijzondere kennis en het is de vraag of dat nog gaat lukken. Het houtwerk is niet in te beste staat meer dacht ik zo😥

    • Het lijkt door het bladderen van de verf erger dan het is. Het zijn eikenhouten (!) luiken, die eerst geschuurd moeten worden,vervolgens in de grondverf gezet en afgelakt in een nog nader te bepalen kleur.

  3. Ben benieuwd, we hebben al een keer rondgereden met je en toen zagen we van die mooie olijfbladgroene (wat een woord) . Kun je alle kleuren voor de deur bij combineren. Wedstrijdje lijkt me leuk.

    • Die blauwe kleur van de voordeur is niet heilig.

      • Geen verstand van schilderen, volgens Fons is de kwaliteit van de luiken prima. Beetje schuren et voila. Maar ik bemoei me dan alleen met het koken, ook niet onbelangrijk. 😊👊

        • Donc, je bedoelt dat je je gaat bezig houden met het koken. Inderdaad ook heel belangrijk.

  4. Weer een klus waarbij je vroeg uit de veren moet Paul…….

  5. Tja Paul, nu hebben we een probleempje: onze eigen luiken schreeuwen ook om een nieuwe verflaag……..

    • Ja hallo, wij waren eerst.

      • We wachten het nieuwe jaar af, wie dan leeft………..


geef een reactie

Categorieën