Gepost door: -paul | 14 juni 2016

Facebook

Spelen in Stad
Even tijd voor een mopperdemopper verhaal. Wat betreft mijn social media activiteiten, houd ik me uitsluitend bezig met ‘de Herberg’ op WordPress. Dat weblog is niet afgeschermd voor een bepaalde groep volgers, maar openbaar. Je kunt klikken wat je wilt en als je het leuk vindt om te reageren dan kun je gewoon een reactie plaatsen. Goed, daarnaast volg ik een paar Facebookpagina’s. Bijvoorbeeld van Loes en van Suus en Paula en ook van mijn dochter Liesbeth in Groningen. Zij geeft op haar pagina informatie over speelplekken voor kinderen en activiteiten in de stad Groningen. Tot voor kort waren die Facebookpagina’s op een normale manier te zien. Om een reactie te geven moest je je wel aanmelden bij Facebook en laat ik daar nu geen zin in hebben. Dus dan alleen maar lezen en geen reactie geven. Ook goed zou je denken. Daar is Mark Zuckerberg echter niet meer van gediend. Er verschijnt nu een enorm pop-up venster waardoor ook alleen maar het bekijken van de pagina je haast onmogelijk wordt gemaakt. Tja, dus toch maar aanmelden? Nou laat ik dit zeggen beste Mark… ik verdom het. Nog een prettige dag verder.


Responses

  1. Nou, die Mark zal zich nu wel achter de oren krabben van dit scherpe stuk. Snap je ongenoegen overigens wel hoor.

  2. Tja….. Zo erg is Facebook nou ook weer niet. Ik hou daardoor contact met mijn Nederlandse familie.

  3. Zou je ook moeten doen pap zo kun je een kijkje nemen in ons leven op een soortgelijke manier zoals wij doen in het jouwe op je weblog!

  4. Ik ben het met je eens Paul, Facebook wil alles van je weten. Je persoonlijke gegevens, wie je vrienden zijn, waar je uithangt en wat je interesses zijn. Maar ook zonder Facebook is het een illusie om te denken dat er geen uitgebreide profielen van je bestaan. Je bent verworden tot levend aas, klikaas. ;)

    Ik zit ook niet op Facebook. Niet omdat ik zo tegen Big data ben. Persoonlijk omdat ik het gewoon niet mis om dagelijks berichten af te struinen. Al is het soms heel jammer dat je een leuke pagina dan niet kunt “liken” inderdaad.

    Fijn dat ik op de herberg nog geen Facebook-account nodig heb. De good old times.

  5. Nou Paul, blijf maar bij je standpunt hoor, datzelfde denken wij ook. 2 weken zonder internet was weer een verademing, maar als ik thuis kom, klik ik t eerst op de Herberg…………

  6. Heb inderdaad ook gezien dat Facebook zonder in te loggen bijna onleesbaar is. Zeer kinderachtig. Ik verdom het ook om daar een account voor aan te maken. Zal aan de leeftijd liggen denk ik omdat onze generatie niet laat ringeloren.
    Skype en Facetime is een veel sympathieker manier om contact met je naasten en vrienden in het buiten(thuis)land te onderhouden.
    FFT!


geef een reactie

Categorieën