Gepost door: -paul | 8 juni 2016

Vingerhoedskruid

digitalis-koeien
In dit weiland staat tegen een vervallen muur wel erg veel vingerhoedskruid (Digitalis purpurea). De koeien eten ze gelukkig niet want ze zijn giftig. In mijn weiland staan ze ook, maar ik steek ze er elk jaar uit omdat ik met de paarden geen risico wil lopen. Goed, een paar weken geleden nam ik voor mijn zus in Nederland een tray slaplanten mee. Echte Franse Laitue batavia blonde. Ze zagen er mooi uit, dus ik dacht ik ga in Charolles voor mezelf ook een doos halen, want die kunnen er, volgens de maankalender, vandaag nog in. Helaas niet voorradig. Dan maar naar La Clayette. Nog maar één doosje voor nog geen drie euro. Daar rij je dan zo’n 60 kilometer voor. Tja, als ik het in de kop heb, dan zal het gebeuren ook.


Responses

  1. die Batavia doet het goed hier, geen last van de waanzinnige hoosbuien. Zelf zaaien is echt super makkelijk, gewoon buiten in de tuin op een beschut plekje en dan kun je steeds opnieuw uitplanten. Ik heb wel eens uitgeplant van een zaaisel tot eind juli. Alleen in het voorjaar doen de gekochte planten het gewoon beter, ze zijn al aan de gang.


geef een reactie

Categorieën