Gepost door: -paul | 5 juni 2016

Brandkruid

brandkruid
Qua temperatuur valt het mee, maar het blijft sukkelen met de regen. Elke dag valt er wel een bui en met de hoeveelheid die er al gevallen is,  is dat voor de tuin een drama. Het is droevig gesteld met het nieuwe abrikozenboompje, de rozen doen het slecht, de kersen zijn naar de filistijnen en gazomaardoor. Jammer, maar het is niet anders. Op dit moment bloeit het brandkruid (Phlomis russeliana). Het lijkt wel, met een beetje fantasie, of de bovenste bloemenkrans een stelletje muizen zijn. Geen echte natuurlijk, maar een stelletje nep muizen. Zo ben je toch altijd weer op zoek naar een vreugdemomentje.


Responses

  1. Mooi zeg, nooit van gehoord en nooit gezien. Ja leuk die muisjes. Jammer van de tuin en van het niet leuke weer. Sterkte ermee.

  2. Wat leuk. Ik ken de Phlomis al jaren maar heb nooit de muizen gezien. Phlomis zal vanaf nu nooit meer dezelfde zijn

  3. Je hebt een rijke fantasie, Paul maar inderdaad, als ik goed kijk dan zie ik een oogje en een spits kopje. Volgens mij is het alleen een staartloze muis!

    • Ze zitten in de rondte met de konten tegen elkaar aan. Dan is het moeilijk om de staarten te zien.

  4. Waar halen mensen toch die muizenissen vandaan? Ehhh…..misschien ook een leuk plaatje voor een spelletje op een regenachtige middag: Ik zie, ik zie wat jij niet ziet……..

    • … en de kleur is geel


geef een reactie

Categorieën