Gepost door: -paul | 24 mei 2016

Eerste zin

aanplant moestuin
Ik mis nog twee kurken. Zou dat een pakkende eerste zin kunnen zijn voor dit verhaaltje? Met pakkend bedoel ik dat je ook verder leest. De meeste bloglezers schijnen namelijk eerst de kop en de eerste zin te lezen. Dan besluiten ze direct of ze verder lezen of afhaken. Daar kan ik me iets bij voorstellen als het een lang verhaal zou zijn en dat is bij mij nou net niet het geval. Met af en toe een uitschieter zijn het niet meer dan zo’n honderd woorden, plus dat ik altijd begin met een foto als blikvanger. Bon, to the point, vandaag is volgens de maankalender een plantdag voor groenten boven de grond. Courgettes, bonen, pompoenen, tomaten etc. De gedraaide tomatenstokken hebben een scherpe punt. Bij het bukken kan dat voor je ogen dramatisch uitpakken. Vandaar.


Responses

  1. Dat had ik nou niet van je verwacht; een kurkentekort.

  2. Je zult niet blij zijn met de nieuwe draaidoppen, maar die heeft niet alle wijn gelukkig. Succes met je bovengrondse gewassen!

    • Populair hier ten huize zijn ook de bag-in-boxen.

  3. Dit zou een prachtige openingszin zijn omdat ik niet weet wat een bag-in-box is. Ik hoop op een verklaring.

    • Een bag-in-box is een kartonnen doos met een plastic zak gevuld met wijn. Hij heeft een tapkraan die zo ontworpen is dat er geen lucht bij de wijn kan komen tijdens het tappen en bewaren. Daardoor is de wijn langer houdbaar dan een geopende fles. Een kurk komt er dus niet aan te pas.

  4. Op internet zijn hele verzamelingen ‘famous first sentences’ te vinden. Ik vind deze wel treffend: The sun shone, having no alternative, on the nothing new.

  5. “ik mis nog twee kurken” heeft echt veel drama in zich; Na het blog en het vlog dan toch de roman?

    • Daar kan ik natuurlijk altijd eens over filosoferen. Toch denk ik, mezelf kennende, dat het er niet van zal komen.


geef een reactie

Categorieën