Gepost door: -paul | 4 mei 2016

Restauratie

La Clayette Chapelle de La Croix Bouquet
Als je naar de Intermarché in La Clayette rijdt, en dat deed ik, dan kom je bij de rotonde langs een oude kapel. Het is de Chapelle de La Croix Bouquet. Chapelle de la Croix BouquetAl jaren denk ik van zouden ze er nog eens wat aan doen? Met name het dak staat zo’n beetje op instorten en dat kan toch niet de bedoeling zijn. Tot mijn vreugde zie ik vandaag dat er een nieuw dak op gaat komen. Nou maar hopen dat ze daarna de scheuren in de voorgevel en andere zaken gaan aanpakken. Jammer alleen van die beeldbepalende garage ernaast. Dat zag er vroeger heel anders uit.


Responses

  1. Zouden ze daar ook zo’n enthousiaste club hebben die geld ophaalt met een Marché de Noël voor een nieuw dak van de kerk?

    • Dat ga je met de opbrengst van een kerstmarkt niet redden. Dit kapelletje wordt beheerd door Les Blancs. Ik vermoed dat die gemeenschap de restauratie grotendeels voor eigen rekening genomen heeft.

  2. It’s also good that they have removed all the ivy from the walls. As you say Paul, it is good to see it being renovated – but a shame about the buildings around it now. Love the postcard photo. Lyn


geef een reactie

Categorieën