Gepost door: -paul | 29 april 2016

Jardiner

jardiner
avec la lune
Vorige week heb ik drie rijen wortelen en rode pootuitjes gezaaid en geplant. Dat zijn die rijen achter mij. Dat doe ik met touwtjes, want ik hou van strak recht. Nou was ik toch echt in de veronderstelling dat het vorige week, qua maan, niet de juiste dag was. Dat was een erreur, zeg maar een vergissing. Al studerende in mijn boekje bleek het echter wel te kunnen. Dat neemt niet weg dat het vandaag een uitgelezen dag is om het alsnog een keer te doen. Drie rijen om en om wortelen en witte pootuitjes. Dat schijnt goed te zijn tegen vervelende vliegjes. We zullen over een maand eens kijken of het wat geworden is. Ik bedoel, met de uitjes gaat het eigenlijk altijd wel goed, maar de laatste jaren wil het met de wortelen totaal niet lukken.


Responses

  1. Een veldje hutspot dus…….

    • Oftewel oranje stamppot, maar dan moeten die oranje wortelen het wel doen.

  2. wortelen van het type ‘Nantes” ( dikker en met een stompe punt) doen het vaak beter op zware grond. Ik heb een paar weken geleden een soort gezaaid die door manipulatie immuun schijnt te zijn voor de wortelvlieg. Voor de zekerheid midden tussen de pootuien, je moet niet alles geloven wat op het zakje staat Ze zijn goed opgekomen, ben benieuwd.

    • Ik heb speciaal voor deze sessie een nieuw zakje met zaaigoed gekocht: Carotte Nantaise améliorée 2 (éco!). Het zal mij ook benieuwen.


geef een reactie

Categorieën