Gepost door: -paul | 25 april 2016

Heilig Hartbeeld

monnik
In de voormalige pastorie achter de kerk van Sarry staat in de ommuurde voortuin een groot beeld van een monnik. Althans, ik denk dat het een monnik is. Apart dat beeld daar. Op internet kan ik er niets over vinden. Maar misschien dat Tolien en Gerard me er iets over kunnen vertellen. Die hebben in dat dorp een tweede huis en ze komen volgende week weer, dus dan weet ik het wellicht al snel. Dit gezegd hebbende, maakt de vrouw des huizes mij er op attent dat het helemaal geen monnik is maar een Heilig Hartbeeld. Oeps, dat had ik als oud katholiek toch moeten weten.


Responses

  1. Altijd handig ,iemand met kennis van zaken in je eigen huis.maar je was er zelf ook wel uitgekomen denk ik.

  2. Een monnik of een heilig hartbeeld, als niet katholiek maakt het mij niet uit, het beeld vind ik prachtig. Ga even opzoeken wat een Heilig Hart beeld inhoudt.

  3. In België vind je ze nog steeds op veel pleinen. Ook veel scholen dragen de naam Heilig Hart.


geef een reactie

Categorieën