Gepost door: -paul | 20 april 2016

Gelijk

overstroming Arconce1
overstroming Arconce2Nog even een paar beelden van de overstroming van de Arconce. Daar laat ik het bij, want ik ben druk in de tuin bezig. Nu heb ik een tuinboekje waarin staat wanneer er volgens de stand van de maan het beste gepoot, gezaaid, geplant etc. kan worden. Ik lees dat volgende week vrijdag een goede dag is om wortelen te zaaien. Nee, beweren Sonja en Thomas, dat moet vanmiddag, samen met het poten van uien. Kijk, daar word ik dan nerveus van. Normaliter laat ik me niet zomaar ompraten, maar omdat die twee een fantastische moestuin hebben, ben ik toch nog maar eventjes naar de Agri Sud gegaan voor een zakje rode pootuien. Wortelzaad had ik nog. Het zit in de grond en volgende week vrijdag nog maar eens een tweede partij doen. Kunnen we te zijner tijd mooi zien wie er gelijk gehad heeft.


Responses

  1. tja…die maanmannen, d vader van een kameraad hier in de Charente is er zo ’n fervente aanhanger van dat hij zelfs op bepaalde dagen aangegeven door de maankalender naar de kapper gaat. Zijn principe is: bij wassende maan moet je gewassen zaaien die boven de grond groeien (bonen bvb) bij afgaande maan zaai je wortelen, raap e.d. de gewassen die onder de grond groeien. Ik heb hier in Ruffec dat boek ook al enkele keren gekocht maar ik word er stapelgek van.

  2. Volgens mij houden Sonja en Thomas van hutspot, veel succes in je moestuin.


geef een reactie

Categorieën