Gepost door: -paul | 31 maart 2016

Fendeuse

fendeuse
Laat ik beginnen met het goede nieuws. De eerste twee zwaluwen zijn gearriveerd en ze verkennen op dit moment de schuur. Dat is vroeg dit jaar. Goed, mijn oude houtklover heeft het begeven. Een oudje, vijftien jaar geleden tweedehands gekocht. Maar ja, je kunt niet zonder en dus heb ik een nieuwe aangeschaft en nu stop ik de komende tijd maar eens met dat gekoop. Het ding zal trouwens goed van pas komen, want over een paar maanden of zo gaan we met een aantal sterke mannen de omgewaaide enorme eik, beneden in het weiland, te lijf.


Responses

  1. Dat is een goed bericht Paul. De laatste keer had ik al de indruk dat het wat minder ging.

  2. Hoera de zwaluwtjes zijn gearriveerd, een wonder weer , die lange reis volbracht,fijn voor jullie ook!

  3. Beter HOUT- dan haar-kloverij.

  4. De sterke mannen van Theron staan al te trappelen!

  5. De bijbel van de houtstoker is het boek van Lars Mytting: De man & het hout.
    Vol zinvolle tips hoe om te gaan met hout dat je wilt verstoken.
    Je hebt achter je nogal wat rondhout liggen. Wanneer dat gekloofd is stapel het dan met de schors naar beneden gericht. Dan droogt het sneller. Maar dat valt toch eerder onder haarkloverij.

    • Het hout dat achter mij ligt is kurkendroog. Dat hoef ik echt niet meer op z’n Lars Myttings met de schors omlaag te drogen Piet. Ook al zou het niet kurkendroog zijn, dan is het nog maar de vraag of het niet beter is om het met de schors omhoog te drogen. Daar is in Noorwegen heel wat discussie over.

  6. In Charente waren het twee weken geleden de kievits die halt hielden in de velden op hun weg naar het noorden. En nog dit, je kan beter een klover hebben in de schuur daar heb je meer aan dan geld op de bank, dat brengt helemaal niks meer op.


geef een reactie

Categorieën