Gepost door: -paul | 21 maart 2016

1.paulvlog


Responses

  1. Beetje geduld dus Paul, maar alvast potjes sparen voor de jam-oogst, alle tijd. Had ik het niet goed begrepen, ik dacht dat de man zei dat je er twee moest hebben voor vruchten.Maar dat zal mijn weggezakte Frans misschien zijn.

    • Nee, de kweker zei dat het een zelfbestuiver is (hij zegt: autofertile) en dat je dus geen twee bomen nodig hebt om abrikozen te fabriceren.

  2. Gefeliciteerd met dit eerste vlog en veel geluk met de abrikozenboom!

  3. Je begint steeds meer op Ilja Gort te lijken! Kunt zo op de televisie

  4. Hoi Paul,
    Geweldig leuk filmpje. Wel een bekwame assistente voor dit werk gehad vermoeden we. Moedig doorgaan met deze nieuwe tak van sport. Wij houden het voorlopig bij onze stilstaande beelden. Voor ons al moeilijk genoeg. Alleen wat heeft die kweker voor draadje tussen zijn benen hangen. Wij hebben alvast genoten.
    Ruud en Saskia

    • Ja dat is het draadje van de microfoon naar mijn camera.
      Het is heel leuk om te doen, maar het gaat hem niet elke dag worden.

  5. Three or four years before getting any fruit…. the gardener works for the generations-to-be !…

  6. Weer heel wat bijgeleerd over de abricotier, zo via je filmpje! Leuk!

  7. zo weer franse les gehad en een mooie foto voor mijn bureaublad van de abrikoos, want we moeten wel met het jaargetijde mee gaan. bedankt Paul

    • Op het moment dat ik de kweker interviewde, moest ik letten op de camera, het microfoontje etc. Daardoor verstond ik niet alles van wat hij precies zei. Meestal zeg ik in die situaties dan van ‘oui’ of ‘d’accord’, om me eruit te redden. Het mooie is dat ik tijdens het monteren van het filmpje zijn stem, dankzij het microfoontje, heel goed kon horen en toen pas exact kon verstaan wat hij allemaal uitlegde.

  8. Dag Paul, leuk filmpje weer!

  9. Paul dat is een leuk filmpje. Heldere tekst: een abricotier plant je op het zuiden tegen een muur. Om bloemen en vruchten in de warme zon te laten groeien en rijpen. Maar is de muur wel hoog genoeg? En staat de abricotier dicht genoeg bij de muur om de warmte van de muur te benutten?
    Over 5 jaar weten we het.

    • Zo is dat


geef een reactie

Categorieën