Gepost door: -paul | 8 maart 2016

Cafeetje

Cafe de la Gare
Dit cafeetje ligt bij het oude treinstation van Charnay lès Mâcon. De spoorlijn is een voie verte geworden, een verhard pad waarop je kunt wandelen, fietsen, rolschaatsen en wat al niet. Die activiteiten zorgen er voor dat het altijd gezellig druk is bij en in dat café. Moet er tussen de middag toch eens een keer een hapje gaan eten. Ik kom er regelmatig voorbij want zo’n honderd meter verder ligt de cave van Charnay lès Mâcon. Ze hebben daar prima vooral witte wijnen en, niet onbelangrijk, voor een aantrekkelijke prijs. Goed, toen door naar Mâcon. Ik ben namelijk op zoek naar een wasknijper microfoontje dat aangesloten kan worden op mijn Canon-camera. Als ik een filmpje maak, dan is bij een interview de prater tenminste fatsoenlijk te verstaan. Vergeefse moeite, niet te krijgen in Mâcon. Ik zal eens op internet struinen, of misschien weet iemand mij wel te vertellen waar je zo’n ding zou kunnen krijgen?
GPS-coördinaten foto: 46°17’56.1″N 4°46’34.4″E


Responses

  1. Doe geen moeite meer over dat microfoontje, ik heb er inmiddels eentje besteld. Een Boya Lavalier voor 30 euro.

  2. In Djibouti is er ook een ‘Café de la Gare’, naast een oude / nieuwe spoorlijn (de Chinezen zijn ‘m aan het herbouwen) en station. Geen aantrekkelijke prijs, maar wel lekker Frans eten :-)

    • Gewoon voor de nieuwsgierigheid, ben je nu even in Kenia?

      • Jep 🇰🇪

        • Ok

          • Je was vast nieuwsgierig wie die bezoeker uit Kenia op je website was ;-). Over iets meer dan een week komt het bezoek weer uit Djibouti


geef een reactie

Categorieën