Gepost door: -paul | 25 januari 2016

Choucroute

choucroute
Elk jaar schrijf ik wel iets over de zuurkoolmaaltijd van het dorp. Dat doe ik deze keer eens niet, of liever gezegd anders. Ik bedoel, het filmpje dat ik gisteren gemaakt heb, spreekt dacht ik voor zich. Op de achtergrond hoor je een piano-cover van een chanson dat elke Fransman kent. Nou ben ik benieuwd of iemand van de niet Franstaligen weet wie dit chanson beroemd gemaakt heeft? Ik ga er geen fles wijn opzetten, want het is me een keer gebeurd met een foto dat binnen een half uur  iemand de juiste oplossing wist te geven. Nee, ditmaal blijft het bij roem voor degene die het het eerste weet.


Responses

  1. Andre Rieu?
    IK hoor zomaar een mooi vioolrideltje.

    • Ja Andre Rieu zou er ook wel een mooi vioolriedeltje van kunnen maken, maar ik heb hem nog nooit horen zingen. Het antwoord is derhalve niet GOED.

  2. Ik ga niet raden. Ik ga alleen zeggen dat ik dankzij dat filmpje helemaal DAAR was. Zo te zien was die choucroute naar behoren garnie!

    • Et bien arrosé !

  3. Jean Ferrat ? Ma France ?

  4. Yves Duteil Prendre un enfant?

  5. wat kwam daar voor iets prachtigs uit de oven?

    • Ja dat prachtigs is de garnie van de choucroute:
      worst, ham, spek en gazomaardoor:

  6. Wat had ik graag die choucroute bijgewoond, beter dan het eten hier……….
    Maar de muziek heb ik niet kunnen traceren.

    • Ai, ja dat eten. Laat Bob eens een lekker trommeltje voor je meebrengen.
      Wat betreft die muziek, dat blijkt, na inmiddels al een een hele dag, toch voor de mensen in het land moeilijk te zijn. Ik kijk het nog een dagje aan en dan zal ikzelf maar met de oplossing komen.

  7. Ben zeer benieuwd. En………..heb ik op het leuke filmpje nou niemand met zuurkool op z’n bord gezien?

    • Toegegeven het gaat snel met die shots in het filmpje, maar er is er wel degelijk eentje bij waar iedereen gezellig van zijn bordje zuurkool zit te genieten.

  8. Michel Sardou

    • Dat is goed Fried. Maar je bent een tikkeltje aan de late kant, want die oplossing heb ik twee dagen later na de choucroute-maaltijd zelf al gegeven.


geef een reactie

Categorieën