Gepost door: -paul | 12 januari 2016

Spanning

kruiwagenroodborst
De paarden breken in het weiland de laatste dagen nogal eens door het schrikdraad. Nee niet de straat op, maar naar een stuk weiland waarin ik ze eigenlijk niet wil hebben. Het apparaat is niet defect, er is voldoende aarding en dus moet het aan de weerstand van de rasterdraden liggen. Er is veel te weinig spanning. Je zou haast denken dat de paarden dat kunnen ruiken, want vanmorgen waren ze er weer doorheen. Dat vindt de baas niet leuk. Vanmiddag heb ik een stuk draad vervangen waarvan teveel eindjes aan elkaar geknoopt waren. Als ze er morgen weer door zijn, dan zal ik het anders moeten aanpakken. Vraag me nog even niet hoe.


Responses

  1. Ook wij zijn benieuwd of je de IJslanders weet in te tomen. Het roodborstje is alvast geweldig mooi. Groet uit Theron van de oppassers

  2. Ik zie dat je moeder je deze winter weer komt opzoeken, lief he?
    Mijn vader is ook weer gearriveerd……

  3. Maar waarom willen die paarden nu zo graag in dat andere weiland?
    Meer beschutting, beter gras, mineralen structuur of betere energetische omstandigheden misschien. Niet te veel (Nederlands) dwingen hoor, misschien is er wel een goeie reden…

    • In dat weiland staat meer gras. Regelmatig geef ik ze er een stuk van, maar ze willen het hele weiland. Dat gaat me te ver. Zo van een vinger geven en de hele hand nemen. Nou mooi niet Jan.

      • Nou vanmorgen stonden de paarden keurig netjes aan de goede kant van de schrikdraadpaaltjes. Het probleem is dus kennelijk opgelost:

  4. Wat heb je dat weer mooi gezien!


geef een reactie

Categorieën