Gepost door: -paul | 3 januari 2016

Wandeling

bonte specht
Met al die feestdagen raak je in de war over wat voor een dag het vandaag zou kunnen zijn. In ieder geval vanwege de wind een gure. Dat zei Marjon, want die maakte met Harm vanmorgen een wandeling met Didi in het Bois de Sarre. Bij de laurierboom laat zich een in de vetbolletjes geïnteresseerde bonte specht zien. Ik laat even in het midden of het een grote of kleine is. Het is trouwens nog droevig gesteld met het aantal soorten vogels. Het zijn alleen maar kool- en pimpelmezen, mussen, matkopjes en een enkel roodborstje. Goed, nou had Harm een paar dagen geleden al eens eerder gebeld om een wandeling te maken. We waren er niet en dus had hij het antwoordapparaat ingesproken. Dat gaat dan op zijn Harms:

Ja zeg goedemiddag van Duin hier. Ik eh… ehm ik vroeg me af of Marjon de hond al uitgelaten heeft? Want ik had gedacht ik ga een stuk lopen. Maar Jay kan niet en dan moet ik in mijn eentje en dat kan wel, dat is allemaal geen ramp. Maar met een hond is toch leuker. Eh maar jullie zijn er helemaal niet, dus eh waarschijnlijk de hond aan het uitlaten. Oké guys… tot ziens.


Responses

  1. Grappig. Mooie foto.

  2. wonderful photo Paul. Lyn

  3. duidelijk de grote bonte specht dus. Vogelbescherming nederland heeft bij de jaarlijkse vogeltelling herkenningsbladen gezonden.

    • Dank voor die herkenningsbladen Sjaak.
      En ja daaruit blijkt duidelijk dat het de grote bonte specht is:


geef een reactie

Categorieën