Gepost door: -paul | 14 november 2015

Dagtripje Lyon

La Confluence - Lyon

Op de plek waar Rhône en Saône in Lyon samenkomen, het schiereiland La Confluence, wordt een van de belangrijkste binnenstadsprojecten van Europa gerealiseerd. Het is zeer indrukwekkend wat daar gebouwd en verbouwd wordt. Bijvoorbeeld deze oranje kubus. Maar goed, wat ik eigenlijk wil laten zien is een filmpje van een bijzondere leuke dag, gisteren in Lyon. De muziek is van de Algerijnse zanger Khaled, met het bekende nummer Aïcha uit 1996. In Nederland stond deze hit wekenlang in de Top 40.


Responses

  1. Ik zal eerlijk zeggen dat ik die man gister op de foto wel op Harm vond lijken,jammer dat ik dat er niet bij heb gezet!!super leuke film,ben stilletjes een beetje jaloers hoor als ik al die vrolijkheid zie,fijn weer veilig thuiskomen he?!!

  2. Ja, leuk!

  3. Het is zaterdag, een dag na de terreur in Parijs en ik krijg reacties dat men blij is dat we weer veilig terug zijn. Zeker, dat vind ik ook en wat daar is gebeurd, is verschrikkelijk. Is het dan wel gepast om vandaag mijn blog te besteden aan een vrolijke gebeurtenis van gisteren in Lyon? Zou het er anders van worden als ik dit verhaal pas volgende week zou plaatsen? Ik weet het niet. Sietske in Beirut schreef vandaag op haar blog dit verhaal: http://sietske-in-beiroet.blogspot.fr/2015/11/growing-up-with-bombs.html
    Ook iets om over na te denken.

    • Ja daar staan wij niet bij stil,wat een wereld.Beiroet,onvoorstelbaar!
      Voor mij mag je gewoon je blog doen zoals je altijd al doet,het maakt geen verschil dus,vandaag of van de week.xx

  4. Wat een leuk sfeervol filmpje en wat ziet het er gezellig uit.
    De wereld verandert niet door meningen, maar door wat je doet (als antwoord op de terreuraanslag)


geef een reactie

Categorieën