Gepost door: -paul | 27 oktober 2015

Echarmeaux

Hotel des Nations, Col des Écharmeaux
Geen mooie zonnige dag om weer naar de Beaujolais te gaan. De laatste mogelijkheid om de kleurenpracht van de druivenbladeren nog te kunnen zien, zal waarschijnlijk aanstaande vrijdag zijn. Goed, gisteren kwam ik ook over de Col des Echarmeaux. Dat is bij die rotonde waarop het standbeeld van Napoleon staat. Er ligt daar ook het oude verwaarloosde Hotel des Nations. Vier jaar geleden passeerde er een Australisch echtpaar. Op hun wandelblog schreven ze er het volgende over: ‘The hotel stood in pride of place overlooking the valley beyond, and one glance told us that it had been dead for years. The paint was peeling, the shutters broken and the grounds a weedy mess’. Dat hotel vond ik ook terug op een oude ansichtkaart. Nouvel-Hotel Les EcharmeauxHet werd gebouwd in 1912 en heette toen Hotel Nouvel. Op latere kleurenfoto’s kan ik zien dat de luiken, kozijnen en deuren een rode kleur hebben. Maar niet die pijn aan de ogen doende felle rode kleur die er nou op zit. Duidelijk is dat het pand opgeknapt wordt en ik ga er maar vanuit dat die rode kleur een grondverf is. Die fel witte muren mogen naar mijn idee trouwens ook wel een tintje.
GPS-coördinaten: 46°10’01.6″N 4°26’28.5″E


Responses

  1. Ja! Daar hebben wij vroeger gewandeld! Vanuit Hotel de La Gare in Poule les Echarmeaux…

  2. Zo lijkt t net n brandweer garage! Hopenlijk is het grondverf,maar heb zo mn twijfels!

    • Marjon zei het ook al over die kleur, maar ik heb nog steeds hoop dat het een grondverf is. Want zo kan het echt niet.

  3. Vanwaar de naam ‘Hotel des Nations’? Ik vraag me uiteraard af welk vredesverdrag daar getekend is ;-)

    • Het heeft denk ik te maken met marketing. Op de oude ansicht (klik) prijst het Nouvel Hotel (1912) zich aan met: Installation Moderne – Pension de Famille – Salle de Bains – Garage.
      Bij de naam Hotel des Nations zou je kunnen denken dat ze daar hun talen spreken en je dus ook als buitenlander hartelijk welkom bent. Ja, ik probeer ook maar wat te bedenken.


geef een reactie

Categorieën