Gepost door: -paul | 9 oktober 2015

Tarte tatin

Emile Henry-Marcigny
Het in Marcigny gevestigde familiebedrijf Emile Henry is opgericht in 1848. Ze hebben een enorme keuze in hoogwaardige kookspullen. Het bedrijf heeft een kok in dienst, dat is Frédéric Dubourvieux, en die houdt regelmatig kookdemonstraties in de boutique van het bedrijf. Uiteraard met de potten, pannen en wat al niet van Emile Henry. Zo’n sessie van twee uur is heel populair en alle stoelen zijn bezet. We waren er vanmiddag bij. Het thema was de tajine en de tarte tatin. Dat laatste sprak mij het meeste aan. Er werd een Tarte tatin tiède de poire et amandes, pâte sablée chocolatée gemaakt. Zeer appetijtelijk, die ga ik zelf ook maken. De speciale pan die je daarvoor nodig hebt, koop ik wel een andere keer want het was me bij de kassa veels te druk.


Responses

  1. Mmmmmmm,moet dus helaas tot volgend jaar wachten om dat bij jou te proeven,maar houd me aanbevolen!

  2. Misschien via de Kringloop??

    • Nee niet via de Kringloop, ik ga toch voor zo’n nieuwe Tarte tatin set van Emile Henry.

  3. Godin is de gietijzeren tegenhanger van Emile Henry. Hij was een maatschappelijk bewogen mens die veel mensen werk verschafte op het einde van de 19e eeuw, en meer dan alleen werk. Bekend is zijn stoofpan creuset en het sociaal paleis Familiestère de Godin in Guisse. Vanmiddag was ik bij een lezing over Godin. Marcigny en Guisse passen in het rijtje waar ook Eindhoven Heveadorp en Batadorp staan

  4. kan je de Tatin-set van E.H van harte aanbevelen!!!


geef een reactie

Categorieën