Gepost door: -paul | 23 september 2015

Zin

de stoep is klaar
Een verzoekfoto van Bèr. De stoep van de Herberg is klaar. Het is ons naar de zin. Er moeten alleen nog een paar grote bloempotten geplaatst worden. Dat mag van de tegelzetter niet direct op de tegels maar er moeten, nog aan te schaffen, pootjes onder staan. De vrouw des huizes gaat morgen daarvoor op pad. Bon, de Vlaamse schrijver Dimitri Verhulst heeft de Tzum-prijs voor de mooiste zin van 2015 gewonnen. De zin, overigens in een boek van 2014, luidt als volgt:
Jouw kapsel, voor zover dat nog een kapsel mocht worden  genoemd, had veel weg van zo’n in die dagen in zwang rakende ecologische tuin, waarin elke menselijke ingreep als een misdaad tegen de natuur werd beschouwd.
Heerlijk, wat een zin. Waarom lukt mij zoiets niet? Kijk hier voor een overzicht van de winnaars uit het verleden.


Responses

  1. Mooi, het lijkt wel een bordes.
    Morgen even wuiven!

    • Haha, heb zo’n donkerbruin vermoeden dat als jullie hier morgenvroeg overvliegen, wij nog in bed liggen.

  2. Ziet er mooi uit. Waarom mogen de potten niet direct op de tegels staan?
    De zin is inderdaad geweldig, die zou je op een poëzie bijeenkomst prachtig, op verschillende manieren, voor kunnen dragen. Het lukt jou vast wel, hem in mooi Frans te vertalen ! ?

    • Er zouden door de poreuze potten vloeistoffen kunnen sijpelen die de tegels desastreus kunnen aantasten.
      Een Franse vertaling van de zin met Google translate komt dacht ik aardig in de buurt:
      Votre coiffure, si cela a une coupe de cheveux qu’on pourrait appeler, ressemblait comme en ces jours en vogue touchant jardin écologique, qui chaque empiètement humain a été considéré comme un crime contre la nature.

      • Ik doe het Google niet na.
        Nou ja dan maar iets onder de potten, beschadigingen zijn jammer . Doe het zelf ook wel, maar soms vind ik het dan toch een beetje “net niet”. Jouw “vrouw des huizes” vindt vast iets leuks. Bedankt voor je reactie.

  3. Ben even naar jouw “hier” geweest, wat een zinnen om te genieten. Zijn hele mooie bij.

  4. Wat een pracht van een ‘bordes’. Het moet een waar genoegen zijn hier vanaf, gasten toe en uit te wuiven. Ieder morgen is het mijn eerste werk jouw blog te bezoeken, Paul. Ik kan me geen beter begin van de dag wensen. Bedankt voor het bevredigen van mijn nieuwsgierigheid. Laat ik nu even het idee hebben dat jij en de vrouw des huizes naar mij staan te zwaaien………


geef een reactie

Categorieën