Gepost door: -paul | 17 september 2015

Stouwen

appelpaarden
In het weiland waarin de paarden staan, staat ook een appelboom vol met appels. Het is een Reinette Grise Ancienne. Hoe weet ik dat? Nou dat heb ik eens laten uitzoeken door Les Croqueurs de Pommes. De paarden zijn er dol op. Maar ja met de stormachtige wind van de afgelopen dagen, liggen er zoveel op de grond dat ik ze die niet allemaal kan laten op eten. Vandaar dat de paarden achter een draadje moeten blijven. Kijk ze eens kwaad naar me kijken. Ja dames, het is niet anders. Goed, wat moet je met al die appels? In een ander weiland heb ik er trouwens nog een staan. Niet dat ik niet van appelmoes of compote hou, maar om er nu, voor jaren, de hele kelder mee vol te stouwen, is ook al zo wat.


Responses

  1. Ja en iedereen in de buurt heeft nu veel appels. Net appeltaart van onze eigen appels gegeten, heerlijk. En zo zijn er nog wel meer recepten met appels.

  2. Eau de vie?
    M.v.g.,
    Michel

  3. Zijn je “gisttonnen” al vol ? Wij hebben n doos met appels op de stoep voor passanten,wordt gretig gebruik van gemaakt!

  4. Breng ze asjeblieft gauw naar mij! Ik ben dol op appels, vooral wanneer ze gratis zijn….

    • Brengen? Ja duh, je mag ze gratis komen halen.

  5. Druiven – Appels kan je ook heerlijke jam van maken. Beetje witte wijn erbij.!!

  6. Heel lang geleden was de kreet in Amsterdam in de mode:
    Snoep verstandig, eet een appel.
    Toen hadden ze bij de intocht voor de heer van 5 december ook bedacht om niet te strooien bij de intocht, maar appels uit te delen.
    Het was bij de kinderen geen succes.
    Zij namen een paar happen en gooiden daarna de appels op straat.
    Nu waren er bij de intocht van sinterklaas ook altijd veel politie paarden en die zagen hun kans schoon.
    Allemaal zieke paarden.


geef een reactie

Categorieën