Gepost door: -paul | 11 september 2015

Postkaart

Saint Christophe-en-Brionnais
Rechts naast de kerk in Saint Christophe-en-Brionnais is een toegangspoort naar een park. Nou vond ik een oude postkaart uit de jaren vijftig met daarop een stoet auto’s die door de poort naar binnen rijden. Het zou gaan om een bénédiction, zeg maar een (in)zegening van auto’s. Die postkaart hou ik dus in mijn hand terwijl ik de foto maak. Dat is nog een hele toer wat betreft de scherptediepte. Het effect is wel aardig, maar een meester in het combineren van oude en nieuwe foto’s is de Franse fotograaf Julien Knez. Hij maakte bijvoorbeeld een serie van de bevrijding van Parijs in 1944 met foto’s van nu. Kijk hier hoe geniaal hij dat doet. Dat gaat mij never en nooit lukken.
(Dank voor de tip Lucas)
GPS-coördinaten foto: 46°17’27.7″N 4°10’34.6″E


Responses

  1. Toch een bijzondere foto Paul….

  2. Inderdaad is het bijzonder wat die fotograaf doet,maar met een beetje geluk komt het met jou ook wel goed denk ik, het begin is er………

  3. Is ook moeilijk na te maken als je alleen een postkaart hebt..
    Mooie reportage overigens.
    En dat inzegenen van auto’s kan ik me ook nog herinneren :-)

  4. Oh ! yes !…. Julien Knez has done a terrific work !
    his montages are really amazing and often very movin.
    thanks for him to be quoted by another photographer.

  5. Really impressive work isn’t it. Thank you for the revelation.

  6. Héél speciaal om het zo te laten zien ! Knap hoor!


geef een reactie

Categorieën