Gepost door: -paul | 9 september 2015

Achter de rug

vigneron Daniel Rampon
Door alle drukte, ja dat kan ook, was ik er nog niet aan toegekomen om een kijkje in de Beaujolais te nemen. Kom ik daar vanmiddag en blijkt dat de vendange van de crus al achter de rug is. Dat is vroeg. Bij wijnmaker Daniel Rampon in Villié-Morgon was de laatste plukdag vorige week donderdag 3 september. Met zijn zoon is hij de machines al aan het schoonmaken.Villie Morgon En, vraag ik hem, hoe is de oogst? De kwaliteit is buitengewoon goed, zegt hij, maar de kwantiteit is vanwege de hete zomer stukken minder. Kleinere druiven, weinig sap. Achter hem in de kar liggen de uitgeperste druiven. Ook die kwaliteit is goed, want daar wordt nog eau de vie en marc de bourgogne van gemaakt. Bij een slechtere kwaliteit zou dat alleen maar alcohol zijn. Enfin, weet ik dat ook weer.
GPS-coördinaten: 46°09’02.6″N 4°41’57.8″E


Responses

  1. St.Sernin had dit weekend de vendange,misschien wel met veel regen!?!

    • Afgelopen weekend was het prima weer, komend weekend gaat het regenen.

  2. ik heb slechte ervaring met Marc de Bourgogne. Een ganse week last gehad van mijn maag na één glaasje Marc de B. En dat tijdens een culinaire week in de Vaucluse. Ik verdenk de distilleerders ervan de bedoeling gehad te hebben van vitriool of iets dergelijks te hebben willen maken ! Kwalifikatie: NTZ (niet te zuipen)

    • sterk spul, hè?


geef een reactie

Categorieën