Gepost door: -paul | 6 september 2015

Gewoon

Génelard
Niet dat we de afgelopen drie dagen niet heerlijk gegeten hebben, maar als je teruggaat naar huis, dan ruik je zeg maar toch de haverkist. Aangekomen in Génelard, bij het hotel restaurant met de verschrikkelijke kleur luiken, weet je dat het nog maar een half uurtje rijden is. Goed, even evalueren. Als ik naar Nederland kijk, dan zie ik onvoorstelbare aantallen auto’s, drukte, files, stress. Of het de gewoonste zaak van de wereld is. Nou… voor mij niet. Het zou best eens kunnen zijn dat het voor mij op een gegeven moment wel welletjes is geweest en het daar voor gezien hou.
GPS-coördinaten foto: 46°34’55.9″N 4°14’07.4″E


Responses

  1. Ja dat krijg je ervan als je zo aan het goede Franse leven gewend bent geraakt, het blijft een enorm verschil!!wij willen jou ook helemaal hier niet meer hebben, je zou maar in de weg lopen!

    • Dat zeg je heel goed, ik zou daar alleen maar nog meer in de weg lopen.

  2. Waarom dacht je dat we zo graag in Frankrijk zijn?

    • Frankrijk is onverminderd voor Nederlanders het populairste vakantieland. Ze houden gewoon heel veel van dit heerlijke land!
      Het punt is dat ik hier niet op vakantie ben.

  3. Ik vind het anders heel erg op vakantie lijken, hoor. Zelfs het werk.

  4. Oef… ik dacht dat ik de enige was die dat zoals jij ervaart. Als wij van de Charente naar België rijden hebben we verkeers”drukte” in de omgeving van Parijs en verder enkel nog verkeers”miserie” vanaf de Belgisch Franse grens. Of we nu via Gent-Antwerpen of Brussel-Antwerpen gaan het blijft miserie en wat stinkt het daar overal tegenover de zuivere Charente lucht.

  5. En de rust hier. En plaats om overal je auto kwijt te kunnen. En lucht om te ademen. en natuur om je heen. en stilte als je wilt.

  6. Ehhhh …….., waar was jij in Nederland?

    • Waar in ’t bronsgroen eikenhout…


geef een reactie

Categorieën