Gepost door: -paul | 17 augustus 2015

Taal

Oyé
Gisteren gebruikte ik de uitdrukking ‘ga er maar aan staan’. Elke Nederlandstalige weet precies wat je er mee bedoelt. Als je het met Google Translate vertaalt naar het Engels, dan krijg je ‘go there but to stand‘. Tja, daarmee kun je er geen chocola van maken. Als de vertaling ‘that’s far from easy‘ zou zijn, dan kom je al een heel eind in de buurt. Kortom als je als buitenlander mijn verhaaltjes met Google Translate leest, dan vrees ik en eigenlijk weet ik het wel zeker, dat je in de meeste gevallen geen flauw idee hebt waar ik het over heb. Om nu zelf een Engelse versie te maken is ook al zo wat. Ik beheers de Engelse taal niet voldoende om dat voor elkaar te krijgen. En trouwens, ik heb ook nog wel wat anders te doen. Zo ben ik de hele dag in de weer geweest met de weidebloter, om maar eens wat te noemen. Dus sorry beste mensen.
GPS-coördinaten foto: 46°19’10.2″N 4°10’50.2″E


Responses

  1. Geeft niks Paul, Va votre corridor mais!!!( oud grapje van de vader van n vriendin!)

  2. You are absolutely right about the translation, Paul: it is completely impenetrable most of the time. Although, often, it produces some decidedly surreal humour. No matter – the photographs always communicate beautifully!

  3. There’s an apt poem in English called Leisure by W.H. Davies. It starts:

    What is this life if, full of care, we have no time to stand and stare?

  4. Ja ja, leuk!

  5. Als je af en toe graag een stukje in het Engels vertaald wil hebben, wil ik dat wel voor je doen – als tegenprestatie voor het lees- en kijkplezier elke dag.

    • Als de gelegenheid zich voordoet, wil ik graag een beroep op je doen Annemarie.

      • Prima, laat maar weten.

  6. Oh yes : I confirm !…. most of time I can’t even catch any sense in your comment ! BUT… anyway, it’s a nice rendez-vous !..
    Keep on talking with that such strange a translated language !….


geef een reactie

Categorieën