Gepost door: -paul | 7 augustus 2015

Loeiwarm

Marcilly-la-Gueurce
Marcilly-la-Gueurce. Dat la Gueurce, voor mij een tongbreker, is afkomstig van het Gallische woord gortia dat heg betekent. Dus zeg maar een met heggen omheinde nederzetting. Die informatie haal ik uit het boek van Mario Rossi: Les Noms de lieux du Brionnais-Charolais. Goed, dit boerderijtje heb ik al vaker op de foto gezet. Met dat lichtblauwe houtwerk van de luiken en kozijnen blijft het een snoepje. Vandaag weer eens een loeiwarme dag, maar het begint te rommelen. Liesbeth en Sjef komen vannacht met de kleinkinderen voor een week. Ik hoop voor ze dat ze onderweg niet teveel last zullen ondervinden van het onweer. Voor de rest kan ik ze geruststellen, het blijft mooi zomerweer. Vooruit er kan een bui vallen, maar dat zal de pret niet drukken.
Coördinaten foto: 46°24’02.2″N 4°18’02.9″E


Responses

  1. Heel veel plezier met elkaar, geniet van de kleinkinderen, de hartelijke groeten voor Liesbeth en natuurlijk voor jullie allemaal.

  2. De expositie van Pascal Lemoine was inderdaad een grote aanrader. Dank voor de informatie.

    • Ja, je moet er rekening mee houden dat er een zekere ironie zit in wat ik schrijf en je moet daarom niet alles te letterlijk nemen, maar… als ik ergens enthousiast over ben, dan haal ik echt alle superlatieven uit de kast. Deze expo is echt fantastisch en dat voor, excusez le mot, een gat als Dyo. Prettig te horen dat je het met me eens bent.

  3. Wat jammer nou dat de expositie tot 9 aug. te bewonderen is, eigenlijk kun je gewoon niet 3 weken de Brionnais verlaten, maar er komt ook iets voor in de plaats, net als bij jullie de kinderen!
    Gezellige week en zet het zwembad maar vast klaar!


geef een reactie

Categorieën