Gepost door: -paul | 12 juli 2015

Knakworstjes

rommelmarktmaaltijd
Niet dat ik me verplicht voel om even te gaan kijken als de dames op een rommelmarkt staan, nee dat is het niet. Het is meer een meeleefmomentje. Ik trof ze vanmiddag in Amanzé aan tijdens de lunch. Sonja en Thomas waren zo aardig (!) geweest om bij het buffet een aantal bakjes met frites voor ze te halen. Uit de koelbox kwam een pakje knakworstjes tevoorschijn, weliswaar van een goed merk, maar ja dan moet de witte wijn toch veel goed maken om van deze culinaire hoogstandjes optimaal te kunnen genieten. Nu is de verleiding groot om ook nog een grappige opmerking te maken over het worstje dat Sonja voor mij omhoog houdt. Ik zal uitleggen waarom ik dat achterwege laat. Kijk, de opname heb ik, laten we zeggen op sneaky wijze vanaf een paaltje gemaakt. Vlak voor het moment suprême zeg ik… ho, even niet bewegen… en de camera zegt klik, klik, klik. En ja dan krijg je, al zeg ik het zelf, deze vreselijk leuke hdr-foto. Nu heeft Sonja mij gewaarschuwd dat als ik grappig ga doen over dat worstje, ze me niet meer komt helpen met mijn iMac. Nou je begrijpt, daar gaat mijn vrije nieuwsgaring. Potverdorie nog eens aan toe.


Responses

  1. Heel verstandig Paul, die hulp moet je niet tarten…..
    En wat een heerlijk weer is het nu toch bij jullie!hier vandaag niet hoor

  2. Sensuur??

  3. t probleem is toch niet….

  4. Tja, het gaat me te ver om naar aanleiding van de Hineininterpretierung in bovenstaande reacties de humor van mijn eigen verhaal uit te leggen.

  5. hihi

  6. We, Tini en ik zullen Amanzé van 2015 niet snel vergeten. Tini niet, omdat Marjon uit de manier waarop wij ons voortbewogen wist af te leiden dat zij het was die het einde van de film vertelde. En ik niet omdat ik daar in interessant koopje heb gedaan. Ik kocht er 30 kilo oudpapier. Niet duur. Het waren de 8 delen van de Encyclopedique van Quillet. Van 1968! Alles wat er daarna gebeurde had ik kunnen weten maar de periode van voor 1968, daar was ik niet bij. En die periode is vele jaren groter dan de jaren van mijn leeftijd.
    Op 19 juni zag ik op de rommelmarkt van Vareille een Larousse liggen. De Bentley’s onder de encyclopedieën. Ai, van 1965. Dan ga je naar argumenten zoeken waarom de eerder gedane koop beter is. De Larousse bestond uit 10 delen en was met 15 euro een stuk duurder. De boeken van Quillet zijn mooier en steviger gebonden. Gouden opdruk. In de periode die bij Larousse ontbreekt, de periode, van ’65 tot ’68, had ik verkering. Toen is het leven een beetje aan mij voorbijgegaan.


geef een reactie

Categorieën