Gepost door: -paul | 2 april 2015

Sommelier

aZafran
Ook in Mendoza is een verwoestende aardbeving geweest. Dat was in 1861. Zolang geleden is dat nu ook weer niet en die bevingen houden je in je achterhoofd toch bezig. Maar goed, laat ik het eens over het eten hebben. Op het platteland is het niet echt grand chose. In de grote steden is het weliswaar geen haute cuisine, maar als je even goed zoekt dan vind je toch goede restaurantjes. Zo aten we gisteravond in aZafrán, een geweldig oud pand met een heel goede keuken. Maar… we zaten buiten, komt er een jongeman aan onze tafel. Hemd over de broek, baard, krullenbol en presenteert zich als de sommelier van het restaurant. Hij wil ons wel adviseren welk glas wijn we bij het gerecht kunnen drinken. Ik zeg, ik vind het prima. Het menneke trekt zich terug in het restaurant. Enfin, het gerecht wordt geserveerd. Geen krullenboy, dus ik trek een ober aan de jas en zeg dat we wel graag een glas wijn willen hebben. Die zegt van ik mag u geen wijn inschenken, dat doet de sommelier. Nou, laat hem dan maar eens heel snel komen. Hij komt en vraagt wat hij kan schenken. Doe maar een witte chardonnay en een rode malbec. Dat kan ik toch bij deze gerechten echt niet adviseren. Beter is het een witte viognier en een rode merlot te nemen. Doe dan maar. Hij weer weg. Wij eten droog verder. Aha, daar is hij met de wijn. Ontkurkt de viognier, ruikt aan de kurk, proeft zelf niet even voor en giet een scheutje in mijn glas. Ik proeven en mwah, is goed doe maar. Het eten is bijna op en we hebben eindelijk een glas wijn. We hebben het menneke niet meer terug gezien voor een tweede glas. Goed, komt de rekening. Wat denk je? Die twee glazen zijn door zijn poppenkast net zo duur als een hele fles wijn. Maar ja, een hele bestellen kan niet, want daar hebben ze de sommelier voor.


Responses

  1. wat een giller! Toch nog een leuke avond gehad neem ik aan,zie het voor me.Straks een goede terugreis gewenst,tot snel!?! Xx

  2. Hi, Paul and Marjon
    That building makes me think of another one in Girona, where we had a lunch with Marjon, Bettinat, Lyn and J.Henry.
    We ate outside (on a wonderful place) but the inside was really great ! like this one, partcularily the floor : different wonderful tiles…
    Wonderful photos, Paul.


geef een reactie

Categorieën