Gepost door: -paul | 26 maart 2015

Holenuil

daguil
Nou mensen, ik heb er gisteravond in het restaurant maar eens een cognacje op gedronken. En geloof het of niet, na twee dagen pechregen kwam de zon vanmiddag dan eindelijk terug. De vrouw des huizes was gelijk in een opperbeste stemming en we maakten met de auto zelfs een uitstapje. En ja, dan overkomt je iets wat me in Frankrijk nog nooit gelukt is. Het fotograferen van een daguil, weliswaar een kleintje van ongeveer 20cm, maar dan nog. Ik denk dat het een holenuil of konijnuiltje (Athene cunicularia) is. Mijn dag kan niet meer stuk en wellicht drink ik er vanavond weer een cognacje op. Goed, morgen naar het eerste natuurpark.

zwarte koetouwtje springencognacje


Responses

  1. Je raadt t al, dit is nu echt een spekkie voor mijn bekkie,bofkont,wie weet wordt t wel elke dag een cognacje

  2. Niet té veel cognacjes Paul dan ontgaat het schoons voor een nieuwe foto, Marjon ziet er nog soepeltjes uit met haar elegante sprong!En dan nu naar het natuurpark in de zon!

  3. moet je zo ver voor reizen om een Cognac te gaan drinken. Kom je toch even tot bij ons in de Charente.. Kan je Cognac drinken dat ‘m er langs je oren uitkomt ! Geniet weer van je foto’s !

  4. Prachtig, die uil.


geef een reactie

Categorieën