Gepost door: -paul | 24 februari 2015

Slapie doen

slapie doen
Als ik vanuit het atelier naar buiten kijk, dan zie ik soms in eerste instantie iets waarvan ik schrik. Roerloos liggen ze daar en je denkt… maar nee hoor, paarden doen ook wel eens een slapie. Behalve het stuk aan de weg waar ik in de zomer hooi, hebben ze nu al een tijdje het hele weiland. En blijkbaar hebben ze nog gras genoeg, want in de inloopstal eten ze praktisch geen hooi. Aan de doffe kleuren zie je dat het nog winterse weilanden zijn. Als er geen nachtvorst meer is en de dagtemperaturen stijgen, dan kan het gras weer groeien en groen worden. Ik schat in dat dat nog wel eventjes zal duren.


Responses

  1. Altijd gedacht dat paarden ook staande kunnen slapen

  2. Kan me voorstellen dat je denkt dat ze voor dood liggen,gelukkig weet jij wel beter

  3. Paarden die zich echt lekker en veilig voelen, doen graag liggend een dutje daar waar een zonnestraaltje de aarde raakt, tenminste in dit seizoen.


geef een reactie

Categorieën